Mellanlandar..

imorgon bär det av igen.. ser fram emot att få sitta på en buss i flera timmar.. eller inte.. en det blir nog en lugnare resa än igår.. visst ja, jag kanske ska berätta lite om helgen..
vi åkte ju som sagt till åland i lördags. resan till stockholm gick ganska bra.. klev på lite folk i nyköping som kanske hade kunnat ta det lite lugnare med drickat men men..
blev ju lite väntan på terminalen men sen när vi väl kom på båten så letade vi upp våra hytter. martins föräldrar o carin delade och jag och martin fick en egen. eftersom att martins mamma fyllde 60 så hade vi beställt en flaska champange till rummet men det hade hamnat i våran hytt istället. men det gjorde inte så mkt utan martin sa till dom att dom kunde komma in till oss efter att dom hade bytt om.. så vi skålade o eva fick öppna sitt paket.. eller jag hade gjort ett kort o där i hade vi lagt frukostbiljetten. i slutändan tror jag att hon blev nöjd men man vet aldrig..
hela mars o aprill så är det afrikanskt tema på båten. så maten o musiken är inspererad från afrika.. vilket gjorde allt så mkt svårare när man skulle äta. så jag åt mestadels bröd på kvällen och potatisgratäng. men jag blev mätt ändå. resten av kvällen spenderade vi i funclub, taxfreen och lite senare på kvällen tittade vi på melodifestivalen.. vi kom precis lagom till tittarnas röster. blev kvar där ett tag o gick sen till hytten o satt o pratade..
när jag väl somnade sen så sov jag inte sådär kanonbra.. vaknade o trodde attt det snart va dags att gå upp.. men enligt telefonen va kl 04.00 så det va ju bara o försöka somna om o det gjorde jag. vaknade sen o tyckte att jag hade sovit görlänge.. men klockn va då 04.12 men tillslut så sov jag en stund o vaknade 7.30
vid 8 tiden så åt vi frukost o sen tog vi en runda i taxfreen.. gick sen till hytten o gjorde oss i ordning.
dagen rullade på rätt så bra... blev ju ett antal vänder i taxfreen men handlade inte speciellt mkt.. ble bjudna i baren av martins mamma.. så jag slog till på en coca cola zero.. tog ett varv ute på däck o tittade på isen. när vi väl kom av båten så skulle vi försöka hitta en plats på bussen.. jag o martin hamnade brevid varandra men eva hamnade sätet bakom oss och åke fick sitta långt fram.. 
men bussresan tillbaka va ju ganska underhållande.. folk hade ju druckt ganska mkt på båten igår o fortsatte på bussen hem. en kille va rätt full o gick omkring på bssen o tjavsade o vinglade på folk. så när vi kom till nyköping så sa chauffören till honom att han inte fick åka med bussen mer.. tror han skulle till motala.. men så fick han kliva på för o hämta sin jagck o väska.. så han kom in, gick runt, pratade lite med ett par killar o klev av igen.. så alla hans grejer låg kvar.. men det fanns ett par som va från linköping kanske? både killen o tjejen va apfulla o satt o delade på en liter 40% shot.. men när vi kom frm till nyköpingsbro så va killen medvetslös o fick hämtas av ambulansen.. som tur va så åkte tjejen med oxå så vi slapp henne..

men man börjar ju undra hur folk tänker?? på ditresan förstår jag att folk kanske tar sig nåt, det händer att vi oxå gör, men man försöker ju hålla det på en bra nivå.. en tjej som klev på i nyköping va inne på sin 4:e cider när vi kom fram till södertälje.. o dom spillde o hade sig o kastade grejer omkring sig..

så även om vi har haft en ganska bra helg så va det skönt o komma hem igår.. så idag ska det fixas inför ullaredsresan imorgon..


Kommentarer
Postat av: Anonym

heheh eller hur är så borta bra men hemma bäst:)

haha, men guud dem är crazy på båtar anledningen till att många åker på såna är för att bli as packade, man köper billig sprit och super poängen;D hoppas allt är super med dig, förlåt om jag varit dålig på att svara och uppdatera haft fullt upp sen så har jag skaffat en ny blogg så blir mer inlägg där nu, som jag har med killen:) spana gärna in:)

2010-03-16 @ 16:40:38
URL: http://girlishness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0