Sista jan...

Är kanske dags för en uppdatering.. har varit lite problem här o komma in i några dagar och orken har inte riktigt funnits.. efter att jag fick ur mig allt i det milslånga inlägget nedan så har det faktiskt känts lite bättre.. det är jobbigt att bära på allt men jag försöker att se ljust på framtiden. jag måste inse att det är okej att ha dpliga dagar. nu bli jag ju bara arg på mig själv och mår ännu sämre om jag har haft en dålig dag. men jag ska försöka att sätta upp lite småmål för att ha nåt att se fram emot. en grej som jag själv vill göra är att åka till elmia i påsk. det är första helgen i april. även fast det är mkt folk så kan jag tycka att det är rätt kul o gå där.. men jag ska även föröka mig på mindre mål.
planerna för denhär veckan är att nån dag, ev tisdag ta mig upp till stan en sväng. imorgon ska jag upp till mormor o äta o titta på kort. har inte träffat henne sen jul? jo, körde ner henne till bussen i för ca 3 veckor sen..
sen MÅÅÅSTE jag ta tag här hemma. nu när jag inte har mått bra så går det inte så fort. det ser ut som kriget. nu när diskmaskinen är trasig så fylls det på med disk snabbare än vad jag hinner diska undan.. så där behöver jag komma ikapp.. va intressant det måste va för er o läsa.. men det är ju trotts allt min blogg..
funderade på o rensa lite i garderoben.. kan behövas.. har ju sååå svårt för o slänga kläder. men det funkar ju inte o bara köpa grejer o aldrig göra mig av med nåt..
men nu får jag ta en dag i taget. ska försöka komma på nåt o äta.. vi åkte ju för att handla förut när vi hade hängt tvätten. satte på en ny på långprogrammet o svängde förbi stina o tobbe för vi hade glömt o lämna pengar till tobbe. tog en kopp kaffe o pratade lite. helt plötsligt va klockan 18 o tvätten va färdig. men när vi va påväg hem så sa vi båda att vi hade ju allt hemma för att kunna göra maten vi hade tänkt så vi handlar imorgon. bättre än att handla en söndagkväll. så vi stalde in bilen i garaget o började förbereda maten. sätter på plattan o ska ta fram milda.. fan mä. inget stekmargarin. o oljan är slut med så med en gång blev det lite svårare att göra mat. icapaletten har ju stängt ochj ö-sons orkar jag inte gå till.. eller jo, men det är kalt o jag är lat. så det får bli nåt annat.. men vad?? får väl äta vitkålssallad ;) tur att jag gillar det med tanke på att jag har gjort 2,5 kilo eller nåt.. men nu är det inte så mkt kvar..

men imorgon är det en ny vecka. ny månad o nya tag. nu ser vi bara frammåt. med martin vid min sida kommer det här gå kanon. (och även ni underbara vänner!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0