Inköpslista..

Jag kan va jätteduktig på att skriva inköpslista. ibland om jag ska köpa mkt, tex till jul o så, så skriver jag ibland om listan så att det kommer i den ordningen som grejerna står i affären. allt för att jag lättare ska få med allt. för även om jag skriver en lista så kan det va så att jag glömmerden hemma, i bilen eller så läser jag inte så noga när det inte står i ordning. för alltid är det nåt man har glömt o skriva upp på listan oxå..
men det va inte riktigt det jag skulle komma till. vet itne hur ni funkar men jag är lite vanehandlare. typ, när jag ändå är o handlar är det bäst o ta med en mjölk. hur va det med milda? ja, bäst o ta med en ifall det nästan är slut. o så ska jag ju baka. hur hade jag det med vaniljsocker. men va fan, det rör sig om en tia. tar med en sån oxå. pasta, jo, men va det inte lite dåligt med det??
så kan jag hålla på o helt plötsligt är det fullt hemma.. eller förr snarare.. vet inte vad som har hänt för den senaste tiden har vi inte haft nåt hemma. jag går väl där i godan ro på maxi o inbillar mig att vi har allt så jag vet egentligen inte varför jag är där..
så nu när det börjar eka lite här hemma i kylskåp o skafferi så är det väl dags att åka o handla. vilket intressant inlägg det blev om ingenting.



men om ni ändå har orkat lässa mitt svammel. vilka är ni som läser min blogg? vad har ni för shoppingvanor när det gäller mat? veckohandlar ni? månadshandlar? eller stannar ni till var o varannan dag efter jobbet o köper det ni behöver??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0